Bekijk Poll Resultaten: Moet er weekendvoetbal komen?

Stemmers
12. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, natuurlijk!

11 91,67%
  • Ja, hoe kune je er tegen zijn?

6 50,00%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 537 van de 543 EersteEerste ... 37437487527535536537538539 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.361 tot 5.370 van de 5427

Onderwerp: De piramide

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Dit ben ik op zich met je eens, maar: hoe zie je dat voor je als er bv 5 3e klassers overstappen en die beloofd wordt 'met behoud van niveau'. Dan moeten er dus 5 plaatsen gevonden worden in de 3e klasse zaterdag. Ga je die vinden door versterkte degradatie in de 3e klassen zaterdag? lijkt me ook niet fair.
    Zoiets kun je moeilijk vooraf uitwerken, zolang je de aantallen niet kent.
    Ik denk dat je dan in ieder geval wat minder star moet vasthouden aan een gelijk aantal competities per district en per speeldag en dat er ook niet per se in elke competitie evenveel teams moeten zitten.
    Het is nu ook een illusie om te denken, dat het speelniveau van bv alle 22 tweede klassen gelijk is.
    Verder zou het helpen, als je redelijk ruim van te voren inventariseert en dat je zo'n overstap niet per se elk jaar mogelijk maakt.

Ik zou zeggen, KNVB maak er werk van.
    Op deze manier kunnen alle clubs gewoon op hun favoriete speeldag en tijdstip voetballen en hoef je clubs niet te dwingen tot ongewilde tijdstippen en speeldagen.

En straks willen er clubs op zaterdag 17.00 uur spelen.

Dat kan dus niet want dan wordt er minder kantineomzet gedraaid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
    En straks willen er clubs op zaterdag 17.00 uur spelen.
    Daarvan zou ik geen voorstander zijn.
    ( En voor zover ik weet de overgrote meerderheid van de zaterdagclubs ook niet )
    Ik ken niet de exacte regels die op dit moment gelden voor de aanvangstijden, maar nagenoeg alle wedstrijden van de standaard za derde divisie en lager beginnen om 14.30 of 15.00 uur, volgens mij ook bijna alle van die clubs die nu al overgestapt zijn.
    Dat zou ik dan zo ( verplicht ) willen houden, met alleen uitzonderingen , later op de zaterdagmiddag bij wederzijdse toestemming.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Dat zou ik dan zo ( verplicht ) willen houden, met alleen uitzonderingen , later op de zaterdagmiddag bij wederzijdse toestemming.
    Dan ook 14.30 uur met wederzijdse toestemming. Wel zo eerlijk.

Daarvan zou ik geen voorstander zijn.
    ( En voor zover ik weet de overgrote meerderheid van de zaterdagclubs ook niet )
    Ik ken niet de exacte regels die op dit moment gelden voor de aanvangstijden, maar nagenoeg alle wedstrijden van de standaard za derde divisie en lager beginnen om 14.30 of 15.00 uur, volgens mij ook bijna alle van die clubs die nu al overgestapt zijn.
    Of jij het geweten bent van de tijdstippen. Wat een arrogantie. Bah.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
    Of jij het geweten bent van de tijdstippen. Wat een arrogantie. Bah.
    Stel je niet zo aan en maak je niet zo druk.
    Ik geef slechts mijn mening en mijn voorkeur.
    Overigens bleek in de BAV enquête dat de overgrote meerderheid van de clubs die wel wat voelen voor het zogenaamde weekendvoetbal ook voorstander is van de door mij genoemde tijden.
    En daarbij is nog niet eens rekening gehouden met die zaterdagclubs die tegenstander zijn van dat weekendvoetbal, maar die spelen nagenoeg ook allemaal het liefst om 14.30 uur.

Edit : het gaat hier dus om clubs die overstappen van zondag naar zaterdag.
    En niet om het zogenaamde weekendvoetbal waarbij clubs onderling of de thuisclub alleen kan bepalen dat er laat op de zaterdagmiddag of -avond of op zondag wordt gespeeld.
    Dat weekendvoetbal hebben de clubs in grote meerderheid afgewezen.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 11-02-19 om 14:28.

Edit : het gaat hier dus om clubs die overstappen van zondag naar zaterdag.
    En niet om het zogenaamde weekendvoetbal waarbij clubs onderling of de thuisclub alleen kan bepalen dat er laat op de zaterdagmiddag of -avond of op zondag wordt gespeeld.
    Dat weekendvoetbal hebben de clubs in grote meerderheid afgewezen.
    Even de keiharde feiten;
    - aanvangstijdstippen zijn altijd in onderling overleg bij afwijking
    - er zijn 144 verenigingen tegen een gemengde competitie in de door jou veelgenoemde enquête. Dat is 33% van het aantal respondenten en ongeveer 7% van alle voetbalverenigingen in Nederland.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Even de keiharde feiten;
    - aanvangstijdstippen zijn altijd in onderling overleg bij afwijking
    En wat is dan de standaardtijd?? 14.30?

Maar dit geldt dan neem ik aan niet voor 2e/3e divisie? Want daar speelt VVSB, SJC enz ook gewoon om 18.00. En dat zal niet in onderling overleg zijn lijkt me.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    En wat is dan de standaardtijd?? 14.30?

Maar dit geldt dan neem ik aan niet voor 2e/3e divisie? Want daar speelt VVSB, SJC enz ook gewoon om 18.00. En dat zal niet in onderling overleg zijn lijkt me.
    14:00, 14:30 en 15:00 zijn de normale tijdstippen.

Voor de 2e en 3e Divisie hebben de clubs aparte afspraken gemaakt, dat staat eigenlijk buiten deze discussie want het is niet direct representatief.

In de voorstellen die over de Hoofdklasse is het steeds gegaan over aftrappen op zaterdagmiddag op standaardtijd waarbij er een korte aanpassingsmogelijkheid komt voor clubs die een acuut capaciteitsprobleem hebben.

En verder kom je direct tot het grote probleempunt aan de discussie 'weekendvoetbal', er is geen afspraak, er is geen voorstel. Alles wat Noord-Ooster daarover zegt is puur speculeren.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten