Bekijk Poll Resultaten: Moet er weekendvoetbal komen?

Stemmers
13. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, natuurlijk!

11 84,62%
  • Ja, hoe kune je er tegen zijn?

7 53,85%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 558 van de 566 EersteEerste ... 58458508548556557558559560 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.571 tot 5.580 van de 5655

Onderwerp: De piramide

En de beloftes zitten erin omdat de top amateurclubs niet willen promoveren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fregge Bekijk Berichten
    Ik vind deze 2 elkaar tegenspreken, no. Zou je dit willen verklaren?
    Hoewel ik geen NO ben zal ik deze voor mijn rekening nemen omdat het voor de verandering geen oeverloos herhaling van zetten is.

Wat NO waarschijnlijk bedoeld is:

Er zijn fusieclubs die ontstaan zijn uit een zaterdag- en zondagvereniging. Deze hebben bij oprichting gekozen voor twee standaardteams om de achterban van beide fusiepartners tevreden te houden. Dat heeft dus niks met een belofteteam op zaterdag te maken wat vooral sinds dit jaar als paddenstoelen uit de grond schiet bij zondagclubs.

Ik moet wel zeggen dat ik bovenstaand voorbeeld alleen ken uit Denekamp en Eibergen waar de standaard zaterdagteam de nek is om gedraaid. Ben benieuwd wanneer zij naar de zaterdag verhuizen.
    Als niemand luistert naar niemand vallen er doden in plaats van woorden - Jana Beranová

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
    En de beloftes zitten erin omdat de top amateurclubs niet willen promoveren.
    De reden waarom er beloften in de piramide , en dus ook in de tweede divisie , zitten, is volkomen anders als wat jij hier aangeeft.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 14-03-19 om 20:20.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    De reden waarom er beloften in de piramide , en dus ook in de tweede divisie , is volkomen anders als wat jij hier aangeeft.
    Toch niet hoor. Bij de opzet van de Derde Divisie was de afspraak dat er gepromoveerd zou worden. De topamateurs bleken echter onbetrouwbare partners want wilden plots niet meer.
    Was er door de topamateurs/semi-profs uit de Derde Divisie gewoon gepromoveerd dan was er geen noodzaak om de piramide open te stellen voor Jong Ajax, PSV en Twente en was het hek niet van de dam geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonehead Bekijk Berichten
    Ik moet wel zeggen dat ik bovenstaand voorbeeld alleen ken uit Denekamp en Eibergen waar de standaard zaterdagteam de nek is om gedraaid. Ben benieuwd wanneer zij naar de zaterdag verhuizen.
    Vorige week toevallig bij Eibergen geweest. Fraai nieuw sportpark. Ik heb niet het idee daar nog heel erg sprake is verschillende bloedgroepen. Fusie is ook weer 13 jaar geleden. Het voetbal leek overigens nergens op.

Maar goed, er zijn behalve fusieclubs en opleidingsteams nog heel wat clubs met twee standaardteams, al is dat in Oost vrij zeldzaam.

Het lijkt me vrij kansloos om een verbod op opleidingsteams in regels te vatten.
    Laatst gewijzigd door de waan; 14-03-19 om 20:17.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Toch niet hoor. Bij de opzet van de Derde Divisie was de afspraak dat er gepromoveerd zou worden. De topamateurs bleken echter onbetrouwbare partners want wilden plots niet meer.
    Topklasse. Verder inderdaad correct.

Was er door de topamateurs/semi-profs uit de Derde Divisie gewoon gepromoveerd dan was er geen noodzaak om de piramide open te stellen voor Jong Ajax, PSV en Twente en was het hek niet van de dam geweest.
    Ik reageerde op de opmerking van SanMark. Die ging over de tweede divisie.
    Ontstaan bij de afspraken over de voetbalpiramide.
    Die voetbalpiramide , inclusief de tweede divisie , kwam er in 2016.
    Via een zeer dubieus beslissingsproces, mede gebaseerd op de leugen van van Oostveen.
    Bij die afspraken hebben KNVB en BVO's mede gedaan gekregen dat er vele beloftenteams mochten instromen in de piramide.

Wat er daarna kwam was een slechte, kromme piramide met te weinig hoofdklassen, mede veroorzaakt doordat het aantal toen instromende beloftenteams voor de KNVB zeer tegenvallend was.

Als voornaamste oorzaak van beloftenteams in de tweede divisie zie ik de slinkse wijze waarop KNVB en BVO's dat in de afspraken voor de piramide hebben weten te krijgen .

Niet omdat, zoals SanMark aangeeft de amateurclubs niet willen promoveren.
    Alsof er geen beloftenteams in de tweede divisie hadden gezeten, wanneer er na jong AZ ook vorig seizoen een club naar de eerste divisie was gepromoveerd.

jong Ajax kwam in 2013 in de eerste divisie, samen met enkele andere beloftenteams. De topklasse kwam er in 2010.
    Welke afspraken toen zijn gemaakt weet ik niet. Maar ik zie niet welke invloed het afschaffen van de verplichte promotie naar de eerste divisie daarna, mede goedgekeurd door de KNVB, heeft op de huidige aantallen beloftenteams in de tweede divisie.
    Die aantallen beloftenteams hebben we mi vooral te danken aan de slechte afspraken bij de vorming van de voetbalpiramide.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Ik reageerde op de opmerking van SanMark. Die ging over de tweede divisie.
    Ontstaan bij de afspraken over de voetbalpiramide.
    Die voetbalpiramide , inclusief de tweede divisie , kwam er in 2016.
    Via een zeer dubieus beslissingsproces, mede gebaseerd op de leugen van van Oostveen.
    Bij die afspraken hebben KNVB en BVO's mede gedaan gekregen dat er vele beloftenteams mochten instromen in de piramide.

Wat er daarna kwam was een slechte, kromme piramide met te weinig hoofdklassen, mede veroorzaakt doordat het aantal toen instromende beloftenteams voor de KNVB zeer tegenvallend was.

Als voornaamste oorzaak van beloftenteams in de tweede divisie zie ik de slinkse wijze waarop KNVB en BVO's dat in de afspraken voor de piramide hebben weten te krijgen .

Niet omdat, zoals SanMark aangeeft de amateurclubs niet willen promoveren.
    Alsof er geen beloftenteams in de tweede divisie hadden gezeten, wanneer er na jong AZ ook vorig seizoen een club naar de eerste divisie was gepromoveerd.

jong Ajax kwam in 2013 in de eerste divisie, samen met enkele andere beloftenteams. De topklasse kwam er in 2010.
    Welke afspraken toen zijn gemaakt weet ik niet. Maar ik zie niet welke invloed het afschaffen van de verplichte promotie naar de eerste divisie daarna, mede goedgekeurd door de KNVB, heeft op de huidige aantallen beloftenteams in de tweede divisie.
    Die aantallen beloftenteams hebben we mi vooral te danken aan de slechte afspraken bij de vorming van de voetbalpiramide.
    Heel veel wol maar het is heel simpel.

Hadden de Topklassers zich aan de afspraken omtrent promotie gehouden was er hoogstwaarschijnlijk geen 2e Divisie geweest.

Ik ken enkele mensen die lid waren van zaterdagclub SSSE uit Eibergen.
    Bij de fusie met zondagclub sc Eibergen was afgesproken met een za. en een zo. prestatieteam verder te gaan.
    Na enkele jaren besloot de fusieclub als zondagclub verder te gaan en werd het zaterdagvoetbal afgeserveerd.
    Voormalige leden van SSSE hadden achteraf spijt als haren op het hoofd, dat ze destijds akkoord waren gegaan met de fusie.
    Dit verhaal staat niet op zichzelf, ik kan er vele andere soortgelijke voorbeelden van geven.

Mijn advies bij een voorgenomen fusie tussen een za en een zo club zou zijn, pas hiermee in te stemmen wanneer men het samen eens is over hoe het met het prestatievoetbal geregeld wordt. Dat voorkomt gemakkelijker spijt en ontevredenheid achteraf.

Heel veel wol maar het is heel simpel.

Hadden de Topklassers zich aan de afspraken omtrent promotie gehouden was er hoogstwaarschijnlijk geen 2e Divisie geweest.
    Nergens op gebaseerde speculatie.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten