Pagina 245 van de 288 EersteEerste ... 145195235243244245246247255 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.441 tot 2.450 van de 2871

Onderwerp: De piramide

Wil je nu echt niet lezen Noord Ooster?

Je gooit zelfs allerlei suggesties de wereld in die vervolgens weer ontkracht worden als onzin maar beschuldigd ons ervan jou dat wijs te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kralinger Bekijk Berichten
    In West I en II is zaterdagvoetbal sowieso het populairst. Veel zaterdagclubs (ook de niet overgestapten) zijn niet zozeer principieel tegen de zondag, maar geven gewoon de voorkeur aan het in het westen populairdere voetbal op zaterdag.
    En naar ik heb begrepen zijn er meer verenigingen, ook trouwens in Noord Nederland , die een overstap naar het zaterdagvoetbal overwegen, maar die dat (nog) niet doen bijvoorbeeld omdat ze enkele niveaus lager moeten beginnen.
    Desondanks hebben in de afgelopen jaren ook in Noord behoorlijk wat verenigingen de overstap naar het zaterdagvoetbal gemaakt.

In het plan van MSC, dus hoofdklasse , staat dat de zondagclubs zich aanpassen. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Hier kan men toch niet tegen zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Met op http://www.rsssf.com/nedfer/ned-allclubs-c.html de (zover ik weet samen met CSVT uit Trebeek enige) zaterdagclub uit Zuid II: C.O.V. (Christelijke Ontspannings Vereniging) uit Geleen.
    Toen COV in de Afdeling Limburg speelde mochten ze op zaterdag spelen. Toen ze in 1979 naar de Vierde Klasse KNVB promoveerde kwamen ze in de problemen toen alle tegenstanders behalve Maurits en IVS op zaterdag tegen COV wilde spelen. COV kwam niet op zondag opdagen tegen Maurits en werd in eerste instantie uit de competitie gezet. Ze mochten weer deelnemen toen ze met Maurits en IVS waren overeengekomen om op andere dagen te spelen (Tweede Kerstdag, Nieuwjaarsdag, Koninginnedag en Tweede Paasdag).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mug Bekijk Berichten
    In het plan van MSC, dus hoofdklasse , staat dat de zondagclubs zich aanpassen. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Hier kan men toch niet tegen zijn.
    Op 26 december heb ik wat opmerkingen gemaakt over dat plan, welke nadelen eraan kleven en aangegeven waarom het een slecht plan is. Ook heb ik aangegeven hoe het beter zou kunnen.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 28-12-17 om 00:16.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mug Bekijk Berichten
    Ook hier geldt weer dat het jammer is dat MSC geen onderscheid maakt tussen principiële en niet-principiële clubs. Thuis tegen Argon kun je toch gewoon op zondag spelen bijvoorbeeld?
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Mooie lijst, alleen niet meer actueel. Zo staat bv Concordia uit Hillegom er nog in, terwijl die al minstens 5 jaar zijn gefuseerd van vv Hillegom.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Mooie lijst, alleen niet meer actueel. Zo staat bv Concordia uit Hillegom er nog in, terwijl die al minstens 5 jaar zijn gefuseerd van vv Hillegom.
    Klopt, het is helaas niet meer bijgewerkt de laatste jaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels5596 Bekijk Berichten
    Beleid niets meer te maken heeft met amateurvoetbal? Maakt dat wat uit, dan? Dan is de Tweede Divisie toch gewoon profvoetbal als je het zo wilt noemen? Maar wel een scheiding van zaterdag-zondag.

En leg mij eens uit dat spelers betalen niets met amateurvoetbal te maken heeft. In de derde klasse C zitten er ook clubs die betalen. Waar leg je dan de grens van 'inkomen' wanneer je niet meer tot amateurvoetbal gerekend mag worden? Je ziet toch zelf wel in dat dit gewoon onzin is?
    Omdat de geldbedragen die er om gaan bij de topamateurs niets meer met amateurvoetbal te maken hebben. De proftak van de KNVB wordt niet voor niets betaald voetbal genoemd. Ooit in het leven geroepen om clubs die uit principe niet wilden betalen en clubs die dat wel wilden van elkaar te scheiden. Dus het is verre van onzin; ons nationale voetbal is op die principes gebaseerd. De knip tussen amateur- en profvoetbal zit tussen de Jupiler League en de Tweede Divisie en dat klopt dus niet.

En daarnaast creëert het betalen een oneerlijk sportief voordeel t.o.v. andere amateurclubs die niet willen betalen.

Een scheiding maken is heel simpel door als KNVB alle clubs te verplichten een begroting door te geven en strenger te controleren op de geldstromen tussen clubs en sponsoren.

Niels5596
    Guest
    Mooi weer terug naar de Zaterdagtopklasse en Zondagtopklasse met vrijwillige promotie naar de JL (kun je eventueel ook doen d.m.v. play-offs). Niemand die erop tegen kan zijn.Dan zijn we gelijk van dat gedrocht van een Tweede Divisie af.

Liever een korte liefde met een happy end, dan een lange relatie met een nare vent!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten