Pagina 1 van de 444 1231151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 4440

Onderwerp: De piramide

De piramide

De gezamenlijke clubs uit de topklasse en hoofdklasse gaan de KNVB vragen af te zien van de instroom van de beloftenteams in de hoogste amateurklassen. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Helaas voorlopig nog geen gemixte afdelingen in de afdelingen onder de 2e divisie. De zaterdagclubs gaan op het vierde niveau liever het hele land door dan dat ze tegen de zondagbuurman spelen.

Waan , ik ben het helemaal eens met jou. Wat laten de KNVB , de zondag en vooral de zaterdagclubs een unieke kans liggen om het amateurvoetbal een nieuwe impuls te geven. De Topklasse, nieuwe stijl, word een podium, waar je niet graag in terecht wilt komen. Ik zou zeggen, jaartje uitstellen, koppen bij elkaar en dan een goede beslissing nemen.

Probleem is dat er te veel verschillende belangen zijn om de veranderingen door te kunnen voeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    De gezamenlijke clubs uit de topklasse en hoofdklasse gaan de KNVB vragen af te zien van de instroom van de beloftenteams in de hoogste amateurklassen.
    Zijn ze het daar allemaal over eens?

Zo wordt het wel naar buiten gebracht en ik denk dat het in dit geval ook wel echt zo is. De beloftenteams zit echt helemaal niemand op te wachten.

Zouden de ingeschreven teams dan allemaal in die nieuwe tweede divisie moeten komen?

Hoe zit het eigenlijk met het algemene kampioenschap vanaf volgend seizoen?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6805052
    Ik heb begrepen dat de KNVB afgelopen maandag een plan heeft voorgelegd waarin er inderdaad slechts vier hoofdklassen overblijven. Die gaan dan wel uit elk 16 clubs bestaan. Zo kan worden voorkomen dat er versterkte promotie vanuit de eerste klasse moet volgen, omdat dit wordt gezien als een te grote afroming van het niveau in de hoofdklasse.

Het plan gaat nog altijd uit van de landelijke divisie (18 clubs), daaronder een topklasse zaterdag (18 clubs) en een topklasse zondag (18 clubs) en dan dus vier hoofdklassen (twee zaterdag en twee zondag) van elk 16 clubs. De BVO's die zich hebben ingeschreven, worden gewoon ingedeeld in die modellen.

Mixen van zaterdag- en zondagteams gaat nog niet gebeuren, alleen in de landelijke divisie. Maar dat was al zo in het eerste plan.

De clubs hebben nu even de tijd om dit te laten bezinken. Ik verwacht er maandag meer over te horen, maar dit is zoals ik het op dit moment heb begrepen.

Dat zijn dan dus de volgende aantallen clubs:

Huidige situatie
    Topklassen: 2 x 16 = 32
    Hoofdklassen: 6 x 14 = 84
    Belofteteams die willen meedoen aan piramide: 10
    Totaal: 126

Nieuwe situatie
    Tweede Divisie: 18
    Topklassen: 2 x 18 = 36
    Hoofdklassen: 4 x 16 = 64
    Totaal: 118

Dat betekend dan dat er volgend seizoen versterkte degradatie moet volgen van de Hoofdklassen naar de Eerste klassen van 8 clubs (4 op zaterdag en 4 op zondag).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennard95 Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met het algemene kampioenschap vanaf volgend seizoen?
    Volgend seizoen zal daar nog wel om gespeeld worden lijkt me tussen de kampioenen van de Topklassen. Vanaf 2017 wordt het overbodig waarschijnlijk omdat alle kampioenen van de Tweede Divisie en Topklassen dan promoveren.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten