Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tennis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oh, dan neem ik mijn woorden terug en hou ik het bij die Maxime van Almere

Comment

En opnieuw een blessure bij de WTA Finals, nu moet Bencic opgeven tegen Svitolina....

Comment

Spelen gewoon veel te veel duels. Niet voor niets dat bij de mannen ook veel blessures zijn bij de toppers of dat enkele toppers zeer selectief zijn bij hun toernooikeuzes.

Comment

Originally posted by PES5 View Post
          Spelen gewoon veel te veel duels. Niet voor niets dat bij de mannen ook veel blessures zijn bij de toppers of dat enkele toppers zeer selectief zijn bij hun toernooikeuzes.
          Maar voor dat vele duels kiezen spelers toch echt zelf. Bertens speelde bv veel meer toernooien dan ze hoefde te spelen.

De verplichte toernooien bij de dames zijn de 4GS's, de 4 Mandatory, de 5 Premier 5, en dan moeten ze er van de Premier volgens mij nog 4 spelen. Laten we de Finals even buiten beschouwing, want dat is natuurlijk niet voor iedereen. Dan heb je (Fed Cup uitgesloten) 17 toernooien, de GS's en Indian Wells en Key Biscane duren 2 weken, dus heb je 23 verplichte speelweken. Maar bij tennis speel je niet de hele week, en je speelt echt niet al die toernooien tot het eind (of bij GS's/IW/KB tot aan de 2e week).
          Dat doen de toppers idd wel, maar die kiezen al selectief en spelen dan niet alles.

Wil je dit aanpakken dan zal je moeten zeggen: van de Premier-toernooien mag je er maximaal 5 spelen (ofzo). Nu mag je ze allemaal spelen, maar tellen alleen de beste 4(5?).

Comment

De Premier toernooien mag je allemaal spelen maar behoren voor de race naar de finals in de overige categorie. Daarin tellen je 6 beste resultaten. Het winnen van een toernooi nog een stapjes lager dan de premier toernooien levert je 250 punten op, het halen van de halve finale op een premier toernooi 185.

Comment

Originally posted by Joost View Post
              De Premier toernooien mag je allemaal spelen maar behoren voor de race naar de finals in de overige categorie. Daarin tellen je 6 beste resultaten. Het winnen van een toernooi nog een stapjes lager dan de premier toernooien levert je 250 punten op, het halen van de halve finale op een premier toernooi 185.
              Oke, 6 ipv 4 dus...

En ja, je mag ze allemaal spelen (dat gaf ik ook al aan), maar dat is dus ook het probleem. Er zijn speelsters (en bij de heren heten die toernooien anders, maar daar gebeurt dat ook natuurlijk) die ze dan ook praktisch allemaal spelen...

Comment

Originally posted by zwammy View Post
                Als ik die Fatima zou kunnen neuken had ik na een week al genoeg van die Bertens.
                Dan zou ik liever 30 weken per jaar onderweg zijn.

Comment

Originally posted by SanMark. View Post
                  Dan zou ik liever 30 weken per jaar onderweg zijn.

Je hebt het niet zo op Fatima Moreira de Melo???

Comment

https://twitter.com/kozz201/status/1202852082887380994

Niet zo'n sterke opmerking van Bertens.

Comment

Ik begrijp het ook niet qua planning. De week ervoor is de Australian Open, een week erna Sint Petersburg waar ze titelverdediger is.
                      De Fed Cup wordt gespeeld in Den Haag.

De hoofdronde is in Hongarije, ze komt dan terug uit de VS van de week ervoor en de week erna blijft ze in Europa.

Comment

Originally posted by Joost View Post
                        Ik begrijp het ook niet qua planning. De week ervoor is de Australian Open, een week erna Sint Petersburg waar ze titelverdediger is.
                        De Fed Cup wordt gespeeld in Den Haag.

De hoofdronde is in Hongarije, ze komt dan terug uit de VS van de week ervoor en de week erna blijft ze in Europa.
                        De planning van de DC en Fed Cup is zelden handig, zit altijd tussen 2 toernooien in, de kalender is gewoon vol.
                        Ze zouden eigenlijk het hele FedCup en DC-toernooi aan het eind van het seizoen moeten spelen, gewoon 3 weken achter elkaar ofzo, dan heb je ook dit soort problemen niet.

Comment

Bertens gaat FedCup spelen. Ze wil naar de Spelen in Tokio.

Comment

https://nos.nl/artikel/2318571-tenni...melbourne.html

Wanneer besluit de ITF eens op dit toernooi naar maart te verplaatsen? Het is ieder jaar hetzelfde liedje: wedstrijden die gestaakt moeten worden door de hitte of door spelers die op moeten geven doordat ze bevangen raken van de hitte. In maart is het nog steeds heet in Melbourne maar het gemiddelde ligt dan bijna vijf graden lager dan in januari.

Tervergelijking: (gemiddelde maxima)
                            Melbourne (januari): 39,2°C
                            Melbourne (februari): 37,9°C
                            Melbourne (maart): 34,7°C
                            Parijs (mei): 19,6°C
                            Parijs (juni): 22,7°C
                            Londen (juni): 21,2°C
                            Londen (juli): 23,5°C
                            Brooklyn (augustus): 30,6°C
                            Brooklyn (september): 26,9°C

Bij de Australian Open is het gemiddeld gewoon 9 graden warmer dan bij het een na warmste grand slamtoernooi, de US Open. Natuurlijk gaat het nu vooral over de bosbranden, maar de bosbranden zijn mede het gevolg van de hoge temperaturen.

Comment

In hoeverre is het verantwoord om dit toernooi door te laten gaan?
                              Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Comment

Originally posted by Mario View Post
                                In hoeverre is het verantwoord om dit toernooi door te laten gaan?
                                Voor de gezondheid van spelers en publiek is het natuurlijk onverantwoord om dit toernooi door te laten gaan.
                                Maar financieel (sponsoren, TV-rechten, kaartverkoop) zal het wel onverantwoord om dit toernooi niet door te laten gaan.

Comment

Working...
                                X