Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schaken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Schaken

Grootmeester schaken geschorst na valsspelen met app op toilet

Denken jullie dat Giri binnenkort kan doorstoten naar de 2e plaats op de FIDE Ranking? Alles staat dicht op elkaar onder Carlsen.

Comment

Giri is goed inderdaad.

Schaak je zelf ook, Methone? Markies e2-e4 vind ik altijd een fijne openingszet.
      Last edited by erka; 15-04-2015, 19:38.

Comment

Nummer 1 van de wereld speelde gister nog een Blindsimultaan in NYC. Best bizar filmpje al die partijen door elkaar.

Magnus Carlsen Blind & Timed Chess Simul at the Sohn Conference in NYC

Comment

Originally posted by Methone View Post
          Denken jullie dat Giri binnenkort kan doorstoten naar de 2e plaats op de FIDE Ranking? Alles staat dicht op elkaar onder Carlsen.
          Is een oud-leerling van mij, een van de briljantste leerlingen die ik ooit heb gehad.

Ik gun het hem van harte,.

Comment

Comment

Comment

En dan ook nog eens maar 9 minuten bedenktijd, en alle zetten van verschillende boorden gaan door elkaar. Sijbrands kan het met Dammen, wat ook heel knap is, maar schaken is veel complexer. Daar zijn duizenden relevante mogelijkheden bij elke zet.

Comment

Originally posted by Methone View Post
                  En dan ook nog eens maar 9 minuten bedenktijd, en alle zetten van verschillende boorden gaan door elkaar. Sijbrands kan het met Dammen, wat ook heel knap is, maar schaken is veel complexer. Daar zijn duizenden relevante mogelijkheden bij elke zet.
                  Is maar de vraag. Bij dammen moet je alles doorrekenen. Een wereldtopper sluit bij schaken 90% van alle zetten direct uit.

Comment

Originally posted by erka View Post
                    Is maar de vraag. Bij dammen moet je alles doorrekenen. Een wereldtopper sluit bij schaken 90% van alle zetten direct uit.
                    Ik kan zelf totaal niet dammen, maar wel een klein beetje schaken. Maar hoe bedoel je 'doorrekenen' bij dammen?

Comment

Comment

De laatste jaren is er ook redelijk wat vrouwelijk schoon te bewonderen in de schaakwereld.

En ook Giri heeft opzich best een leuk vriendinnetje

Sopiko Guramishvili met een rating van 2370

Comment

Originally posted by JMD View Post
                          Ik kan zelf totaal niet dammen, maar wel een klein beetje schaken. Maar hoe bedoel je 'doorrekenen' bij dammen?
                          Dammen is puur rekenen. Schaken is veel strategischer en kun je de helft bij voorbaat uitsluiten en topspelers 'zien' vaak de beste zet zonder dit door te rekenen.

Comment

Alle damstenen hebben een gelijke waarde. Dat maakt dat er veel meer mogelijkheden zijn en dus moeilijker is.

Comment

Schaakgrootmeester (FIDE Rating 2507) wordt door anonieme tegenspeler voor het lapje gehouden en in enkele minuten schaakmat gezet.
                              Grappig commentaar, al denk ik dat de tegenspeler ook een GM is. Misschien is Kasparov tegenwoordig wel anoniem online aan het schaken.

Comment

Working...
                              X