Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Jukebox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit liedje klinkt me wel heel bekend in de oren?

Comment

Originally posted by de waan View Post
      Dit liedje klinkt me wel heel bekend in de oren?
      Het is waarschijnlijk wel eens op de radio gedraaid, misschien dat je het daarvan kent? Is in elk geval behoorlijk nieuw, 2020.

Comment

Ik dacht een bestaand nummer dat door de blender was gehaald.

Comment

Originally posted by de waan View Post
          Ik dacht een bestaand nummer dat door de blender was gehaald.
          Als het goed is niet, staan eigen credits bij als songschrijver.

Comment

Dinsdagmiddag is een mooie middag voor een muntje. Vandaag voor een nummer dat is geschreven voor de onvolprezen Frank Ocean. Toen hij de demo liet horen aan Beyoncé barstte zij naar verluidt in tranen uit. Daarna besloot ze het nummer op te nemen en op haar album 4 te zetten. Daar vormt het een fraai rustpuntje tussen enkele fijne R&B stampers.

Comment

Zoals ik al eens eerder meldde, ben ik het boek van Peter Vantyghem met 365 albums die je beluisterd moet hebben aan het lezen. Nog altijd januari, dus nog altijd blues. Ook Captain Beefheart & his Magic Band kwamen voorbij. De keuze viel op Safe As Milk, een album dat hier ook in de kast staat. Geïnspireerd door het lezen heb ik die plaat weer eens in de speler gegooid. Blijft prima, dus doneer ik graag een muntje aan deze klassieker. Destijds, in 1967,begreep men er overigens geen bal van, maar later werd het album toch gezien als meesterwerk.

Comment

Gisteravond bij de training was er een speler die binnen bleef trainen en daar lekker oudere hiphop door de speakers liet knallen. Mooie tegenhanger voor dat gedoe met Snelle en zo, waar die jonge gasten mee aan komen zetten. Dus een muntje voor Kanye West vandaag:

Comment

Vanmiddag weer even naar de platenzaak geweest en onder andere The Unraveling van Drive-By Truckers aangeschaft. Je krijgt precies wat je van deze band verwacht, prima alt. country met een rockrandje. Muntje voor Patterson Hood en zijn mannen!

Comment

Het muntje gaat vandaag naar Andy Shauf, voor een nummer van zijn nieuwste album The Neon Skyline.

Comment

En vandaag naar Rosalía, voor een nummertje van Los Angeles, de plaat voor haar doorbraakalbum. Het is een cover van Will Oldham en ze brengt hem in mijn ogen fantastisch.

Comment

Vandaag zin om een nummertje te doneren aan een ouder nummer van Lana Del Rey. De keuze is gevallen op deze fantastische opener van de EP Paradise:

Comment

Speciaal voor Ron Jans, omdat hij zo onder vuur ligt in de Verenigde Staten, een muntje voor een nummertje van zijn favoriete band:

Comment

De dinsdagmiddag is een prima middag voor een muntje voor Whiskeytown. Dus dat doe ik gewoon.

Comment

Woensdagavond is Libertines-avond. Althans, vandaag. Gaat-ie dan, die munt:

Ook wel iets voor de waan denk ik!

Comment

Ken ik niet zo goed eigenlijk. Van naam wel uiteraard, ik ga hem eens opzoeken.

Maar ik kwam terug binnen in dit topic bij Safe As Milk.

Comment

Working...
                                X