Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tweede divisie 2019/20

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tweede divisie 2019/20

De deelnemers aan deze competitie zijn natuurlijk sowieso al bekend, ongeacht de mogelijke mix van de KNVB. In het seizoen 2019/20 actief in de Tweede Divisie:

1 AFC
    2 ASWH
    3 Excelsior Maassluis
    4 GVVV
    5 HHC Hardenberg
    6 Jong Sparta Rotterdam
    7 Jong FC Volendam
    8 Katwijk
    9 Koninklijke HFC
    10 Kozakken Boys
    11 Noordwijk
    12 Quick Boys
    13 Rijnsburgse Boys
    14 Scheveningen
    15 Spakenburg
    16 TEC
    17 De Treffers
    18 IJsselmeervogels

Vijf promovendi. De derby tussen 'Rood' en 'Blauw', maar ook de Katwijkse derby... Hoe loopt dat af? Wie pakt de titel? Wie degradeert? Volg het vanaf nu allemaal in dit topic!

Ik werd laatst op mijn vingers getikt toen ik het woord promovendus (enkelvoud van promovendi) gebruikte. Dat is namelijk iemand die binnenkort gaat promoveren aan de universiteit, niet een club die is gepromoveerd.

Ik denk, ik meld het maar even.

Comment

Originally posted by de waan View Post
      Ik werd laatst op mijn vingers getikt toen ik het woord promovendus (enkelvoud van promovendi) gebruikte. Dat is namelijk iemand die binnenkort gaat promoveren aan de universiteit, niet een club die is gepromoveerd.

Ik denk, ik meld het maar even.
      Dank. Waarvan akte dus.

Wel opmerkelijk, want iedereen gebruikt het. Maar we zeggen dan gewoon 'Vijf gepromoveerde clubs'!

Comment

Ja, ik kwam ook met voorbeelden van VI, NOS en het AD waar promovendus zo was gebruikt, maar dat maakte geen indruk.

Comment

En betekenis 2 uit de Van Dale?

Comment

Jij moet ook alles verpesten. [emoji28]

Zal wel een foute betekenis zijn die op een gegeven moment vanzelf wordt goedgekeurd omdat ie zo vaak wordt gebruikt.

Comment

Voor de liefhebber nog het linkje naar het programma: https://www.voetbal247.nl/wp-content...ie-2019-20.pdf

Wij beginnen, als een van de vijf gepromoveerde clubs, gelijk met een leuke thuiswedstrijd tegen Spakenburg. Ook in het seizoen 2017/18, toen we de Blauwen voor het laatst ontmoetten, was dit de openingswedstrijd. In de derde divisie uiteraard. Het werd toen 2-2. Benieuwd wat het nu zal worden!

Comment

Zo, exact vijf weken na de promotie stond onze vernieuwde selectie weer op het veld voor de eerste training. Nog drie vakantiegangers, maar verder wel met een complete groep van 21 spelers. Die moet, behalve met de vakantiegangers, liefst nog worden aangevuld met een aanvaller, maar die hebben we tot op heden nog niet kunnen strikken.

Na een kennismakingspraatje in de kantine en een wat mij betreft zeer boeiende presentatie van de nieuwe trainer Rogier Veenstra begon de eerste sessie op het veld. Een behoorlijke opkomst langs de lijn. Supporters, familieleden, trainers van andere clubs en andere belangstellenden hadden zich ondanks een pittig regenbuitje verzameld rond het veld. Ook de spelers hadden er duidelijk wel weer zin in, hoewel het bij sommige trainingsvormen best even wennen was. Dat had de trainer al voorspeld en dat kwam ook uit. Het was op sommige momenten ook echt anders dan anders, maar wel heel boeiend. Komende week lekker verder werken en dan zaterdag al de eerste oefenwedstrijd.

Natuurlijk eerst even de gebruikelijke warming-up om de spieren uit de vakantiemodus te halen

[i]Diverse nieuwkomers stonden voor het eerst op het veld van sportpark Schildman, zoals Roy van 't Hoog, Lorenzo Braaf en Victor Stenzler (bovenaan vlnr) en Kenny Anderson (onder)

Maar ook bekende gezichten, zoals Fabian Korporaal (boven) en aanvoerder Jesper van den Bosch (onder), ontbraken natuurlijk niet

De afwijkende trainingsvormen van Rogier Veenstra vereisten de nodige instructie

Gelukkig was assistent-trainer (en ex-speler) Sjoerd van der Waal ook altijd bereid om verdere aanwijzingen te geven

De kop is er weer af!

Comment

Wat trainen er veel met lange mouwen.

Comment

Originally posted by SanMark. View Post
                    Wat trainen er veel met lange mouwen.
                    Het was vanochtend niet zo ontzettend warm, dat scheelt wel. Maar het was vooral erg nat, toen we het veld betraden regende het flink. En misschien zijn er veel koukleumen bij.

Comment

Watjes

Comment

Tja, ander klimaat dan aan de andere kant van het land natuurlijk.

Onze nieuwe trainer zet in elk geval hoog in: https://www.ad.nl/dordrecht/trainer-...zijn~ae81144e/

Ben benieuwd, zou mooi zijn. De trainingen zijn in elk geval erg gaaf, heel anders dan anders.

Comment

Nog een paar dagen, dan gaan we los. Zijn er al mensen die een voorspelling durven te doen (top 5, onderste 5, misschien zelfs de eindstand)?

Comment

Originally posted by Unregistere View Post
                            Nog een paar dagen, dan gaan we los. Zijn er al mensen die een voorspelling durven te doen (top 5, onderste 5, misschien zelfs de eindstand)?
                            Moeilijk om zo te zeggen, verschillen blijven klein denk ik.
                            De nieuwkomers zullen het niet makkelijk krijgen, ondanks dat er altijd wel een verrassing tussen zit.
                            Verder denk ik dat Katwijk kampioen wordt en dat Kon. HFC het lastig krijgt.
                            De Treffers zie ik door mijn gekleurde bril, als middenmotor.

Comment

Ik vind het ook lastig. Bij sommige ploegen heb ik totaal geen beeld. Ja, daar heb ik wel samenvattingen van gezien en ik ken diverse spelers, maar dat is niet altijd voldoende om echt een juiste inschatting te kunnen maken.

Mijn verwachting is dat Noordwijk van de gepromoveerde teams de grootste kans heeft om die verrassing te worden. Vond ze vorig jaar vrij stabiel. Groep is weinig veranderd, dat kan ook de valkuil zijn. Ze raakten wel een snelle aanvaller kwijt.

Voor ons is het zaak om te proberen er twee onder ons te houden. Liefst vier, maar dat wordt wel erg moeilijk, denk ik. Zou het al knap vinden als we rechtstreekse degradatie kunnen afwenden. Dat niemand iets van ASWH verwacht, kan mogelijk nog een voordeel zijn.

Comment

Working...
                              X