Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tweede divisie 2019/20

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by De Groene Scout View Post
    ASWH pakte thuis 3-punten tegen het nu nog altijd puntloze Scheveningen.
    Zeker!

Onze eerste overwinning in de tweede divisie is een feit. Altijd lekker. Vanwege blessures geen Fabian Korporaal en Ismail Yildirim, maar daardoor wel basisplaatsen voor nieuwkomer Koen Wesdorp en Abderrahim Loukili. Ook Roy van 't Hoog, de van Sliedrecht gekomen linksback, debuteerde in de basis. Hij speelde ruim een uur mee en zat er toen aardig door, maar hij liet een goede indruk achter. En Wesdorp was misschien wel de beste man aan onze zijde vandaag. Josimar Lima kwam nog niet in actie, maar zat wel op de bank.

De eerste helft leverde een vrij gelijkwaardig duel op. Scheveningen kreeg daarin als eerste een grote kans, maar die lieten ze liggen. Vrijwel meteen daarna kon Abderrahim Loukili na een dieptepass van captain Jesper van den Bosch door en hij zorgde voor de 1-0. Later liet Scheveningen nog een soortgelijke kans op de gelijkmaker liggen, waarna wij op 2-0 kwamen. Roy van 't Hoog, de linksback, kwam ver op en zette voor. Uiteindelijk kwam de bal bij al even ver opgestoomde rechtsback Clarence Bijl en die haalde lekker uit: goal! In de voorbereiding was 'Bijltje' ook al op schot, nu dus ook zijn eerste competitiegoal in het shirt van ASWH.

Na rust kwam de voorsprong eigenlijk nooit meer in gevaar. Als we iets scherper waren geweest in de omschakeling, hadden we zelf misschien nog een derde kunnen maken. Maar dat geeft niets, dit is natuurlijk prima. En best belangrijk, want Scheveningen zal vermoedelijk ook een ploeg zijn die vooral voor handhaving moet spelen en die hebben we nu al vier punten achter ons. Al zegt dat nog niet gek veel, maar toch. Verder erg leuk om zo'n heel circus mee te maken rond die live uitzendingen van Fox. Hebben we dat ook weer eens gezien!

ASWH - Scheveningen 2-0 (2-0)
    13. 1-0 Abderrahim Loukili 39. 2-0 Clarence Bijl
    Scheidsrechter: Luuk Timmer

ASWH: Stefan Kok; Clarence Bijl, Gilmaro van de Werp, Victor Stenzler, Roy van 't Hoog (65. Menno Vooges); Jesper van den Bosch, Lars Bosscha, Kenny Anderson (85. Nick Slotboom), Koen Wesdorp, Abderrahim Loukili; Sam van de Kreeke (71. Lester Pires)

Scheveningen: Wesley Zonneveld; Ruben Koorndijk, Samir El Moussaoui, Robert van Koesveld, Nigel Ogidi Nwankwo; Levi Schwiebbe, Jari de Jong (60. Giovano van Ree), Nabil Haddadi (74. Ioannis Bouras); Barry Rog (60. Sergi Roeleveld), Youri de Winter, Mehmet Aldogan

Basisdebutant Roy van 't Hoog houdt Scheveningen-speler Levi Schwiebbe van de bal af (Foto: PRO SHOTS)

Verder won Kozakken Boys, waar Royston Drenthe debuteerde als invaller, met 4-2 van de tegenvallend begonnen zelfverklaard titelkandidaat Spakenburg. Kees zal woest zijn op John Kommetje!

Excelsior Maassluis boekte op bezoek bij Koninklijke HFC ook de eerste zege, Quick Boys klopte Jong FC Volendam en morgen is het nog De Treffers - Jong Sparta Rotterdam. Dan ook de update met stand, topscorers e.d.
    Last edited by Unregistere; 07-09-2019, 21:37.

Comment

Originally posted by Unregistere View Post
      Kees zal woest zijn op John Kommetje!
      Genot om te lezen; hij gaat weer flink los.

Comment

Originally posted by De Groene Scout View Post
        Genot om te lezen; hij gaat weer flink los.
        Haha, ja, zowel gisteravond als vanochtend een hele serie zag ik.

Bij ons geen enkele reden tot boosheid op trainer Rogier Veenstra in elk geval. Sterker nog, zijn praatjes bij Fox zijn meer dan prima en worden door meerdere mensen - ook van buiten de club - betiteld als een verademing: https://eyecons.com/videos/rogier-ve...m_medium=share

Uiteraard is er ook weer bewegend beeld van de wedstrijd, gemaakt door Fox. Waarschijnlijk omdat het de live wedstrijd was iets anders dan vorige keren, met veel herhalingen en ook beelden vanuit andere hoeken. Leuk om te zien! En de 2-0 vind ik bij het terugzien eigenlijk nog lekkerder dan tijdens de wedstrijd. De linksback geeft voor, de rechtsback scoort. Omschakeling in optima forma dus: https://eyecons.com/videos/aswh-vier...tting-2-0-3132

Comment

[/url]
          Ondanks Duijst houdt de Wolf het nog maar aardig lang vol bij Spakenburg.
          Destijds bij , toen nog, topamateurclub WKE mocht de Wolf al niet eens het eerste jaar als trainer afmaken.

Comment

Bij ons geen enkele reden tot boosheid op trainer Rogier Veenstra in elk geval. Sterker nog, zijn praatjes bij Fox zijn meer dan prima en worden door meerdere mensen - ook van buiten de club - betiteld als een verademing: https://eyecons.com/videos/rogier-ve...m_medium=share

Uiteraard is er ook weer bewegend beeld van de wedstrijd, gemaakt door Fox. Waarschijnlijk omdat het de live wedstrijd was iets anders dan vorige keren, met veel herhalingen en ook beelden vanuit andere hoeken. Leuk om te zien! En de 2-0 vind ik bij het terugzien eigenlijk nog lekkerder dan tijdens de wedstrijd. De linksback geeft voor, de rechtsback scoort. Omschakeling in optima forma dus: https://eyecons.com/videos/aswh-vier...tting-2-0-3132
            Op welk niveau heeft hij zelf gevoetbald ?

Comment

Originally posted by SanMark. View Post
              Op welk niveau heeft hij zelf gevoetbald ?
              Paar potjes eredivisie met NAC en een wedstrijd of dertig eerste divisie met Excelsior en Haarlem. Daarna nog even bij de amateurs, maar door blessureleed al vroeg moeten stoppen. Mede daardoor is hij ook al zo jong trainer geworden, want hij viert volgende week pas zijn 32e verjaardag.

Comment

Maar mooie start toch, of had je wel een punt of 4 verwacht na deze 3 wedstrijden?

Comment

Paar potjes eredivisie met NAC en een wedstrijd of dertig eerste divisie met Excelsior en Haarlem. Daarna nog even bij de amateurs, maar door blessureleed al vroeg moeten stoppen. Mede daardoor is hij ook al zo jong trainer geworden, want hij viert volgende week pas zijn 32e verjaardag.
                  Ah toch nog wel een aardig niveau gehaald.

Comment

Originally posted by SanMark. View Post
                    Ah toch nog wel een aardig niveau gehaald.
                    Zeker. En ook echt een goede trainer, vind ik. Heel bijzondere en vernieuwende oefenstof, ook erg leuk om te zien. Daarbij presenteert hij zich in mijn ogen ook prima en beweegt hij zich ondanks zijn jonge leeftijd gewoon heel duidelijk als trainer binnen de groep.

Originally posted by Abubakari View Post
                    Maar mooie start toch, of had je wel een punt of 4 verwacht na deze 3 wedstrijden?
                    Nee, zeker niet verwacht. Dit is zo ongeveer de gehoopte maximale score. Stiekem puntje tegen Spakenburg thuis en misschien winnen tegen Scheveningen, dat was dan wel het idee. Fijn dat het zo uitkomt, ook voor het vertrouwen. Is toch altijd vervelend als je om wat voor reden dan ook drie keer (kansloos) zou verliezen in de eerste drie wedstrijden.

Maar dat we hopen op winst tegen Scheveningen, omdat we die ploeg zien als mogelijke concurrent onderin, zegt ook wel weer iets over deze afdeling in mijn ogen. Van oudsher is Scheveningen voor ons altijd een lastige opponent. We wisten wel dat ze nu wat stroef op gang zijn gekomen en wat spelers misten, daarom heeft de trainer inderdaad vanaf maandag op het belang van dit duel gewezen. Maar goed, in de derde divisie was ASWH - Scheveningen een topper, nu las ik van klagende supporters van andere clubs al dat Fox had gekozen voor het 'Augsburg - Mainz' van de tweede divisie en hadden ze liever een andere live wedstrijd gezien. Dat bedoel ik met het niveauverschil. Dus ja, dan is 4 uit 3 gewoon een mooie start voor ons!
                    Last edited by Unregistere; 08-09-2019, 19:59.

Comment

De Treffers boekte vanmiddag ook de eerste zege van het seizoen. De mannen van Sjorro klopten Jong Sparta met 3-1. Gefeliciteerd!

Nog even alles op een rijtje nu vanmiddag ook de laatste wedstrijd uit deze speelronde is afgewerkt:

Speelronde 3'Good old' Berry Powel was met twee goals op dreef voor GVVV, dat knap won bij Katwijk

Comment

Nee, zeker niet verwacht. Dit is zo ongeveer de gehoopte maximale score. Stiekem puntje tegen Spakenburg thuis en misschien winnen tegen Scheveningen, dat was dan wel het idee. Fijn dat het zo uitkomt, ook voor het vertrouwen. Is toch altijd vervelend als je om wat voor reden dan ook drie keer (kansloos) zou verliezen in de eerste drie wedstrijden.
                        Ik volg de tweede divisie niet zo dat ik weet wie de sterke en zwakke broeders zijn, maar als toch wel verrassend gepromoveerde club is 4 uit 3 natuurlijk sowieso al mooi.
                        Hoe ziet het programma voor de komende weken er uit qua pittig of te doen?

Comment

Powel is alweer 39 jaar lees ik. Respect dat hij nog meekan op dit niveau.

Comment

Originally posted by Batigoal View Post
                            Powel is alweer 39 jaar lees ik. Respect dat hij nog meekan op dit niveau.
                            Volgens zijn trainer Oosterlee is zijn leeftijd en daaraan gekoppelde ervaring ook een voordeel. Want 'hij schrikt niet meer voor het doel'. Zit wat in. Qua fysiek zeker erg knap, want je moet echt fit zijn in deze afdeling.

Originally posted by Abubakari View Post
                            Ik volg de tweede divisie niet zo dat ik weet wie de sterke en zwakke broeders zijn, maar als toch wel verrassend gepromoveerde club is 4 uit 3 natuurlijk sowieso al mooi.
                            Hoe ziet het programma voor de komende weken er uit qua pittig of te doen?
                            Last edited by Unregistere; 09-09-2019, 16:56.

Comment

Comment

Uiteraard: https://twitter.com/keesduijst/statu...73620621475840

Comment

Working...
                                X