Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tweede divisie 2019/20

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TEC heeft Hans van de Haar aangesteld als nieuwe trainer. Hij moet Arjan van der Laan vervangen. Gezellig langs de lijn dus in Tiel volgend seizoen. Hopelijk hoeft SC Heerenveen er niet te vaak te vlaggen.

Comment

Originally posted by Unregistere View Post
      TEC heeft Hans van de Haar aangesteld als nieuwe trainer. Hij moet Arjan van der Laan vervangen. Gezellig langs de lijn dus in Tiel volgend seizoen. Hopelijk hoeft SC Heerenveen er niet te vaak te vlaggen.
      Als ze in de Tweede Divisie blijven niet nee, haha. Maar mijn ervaringen bij Lienden met hem zal ik natuurlijk nooit vergeten. :-)

Comment

Originally posted by SC Heerenveen View Post

Als ze in de Tweede Divisie blijven niet nee, haha. Maar mijn ervaringen bij Lienden met hem zal ik natuurlijk nooit vergeten. :-)
        Ja, daarom. En TEC speelt komend seizoen zo goed als zeker weer derde divisie zondag, dus hopelijk krijg je ze niet te vaak dan!

Comment

Originally posted by Unregistere View Post

Ja, daarom. En TEC speelt komend seizoen zo goed als zeker weer derde divisie zondag, dus hopelijk krijg je ze niet te vaak dan!
          Oh haha, na één seizoen op zaterdag hebben ze het alweer bekeken? Dan zie ik hem volgend seizoen wel weer, kan niet wachten. ;-)

Comment

Originally posted by SC Heerenveen View Post

Oh haha, na één seizoen op zaterdag hebben ze het alweer bekeken? Dan zie ik hem volgend seizoen wel weer, kan niet wachten. ;-)
            TEC speelt niet op zaterdag, maar in de tweede divisie. Alleen gaan ze vrijwel zeker degraderen, vandaar.

Maar dat wordt mooi, lekker vlaggen voor de neus van boze Hansie.

Comment

Ook Stefan Kok (20) blijft bij ASWH. Hij is momenteel de reservekeeper achter Bryan Janssen, maar begon het seizoen wel als vaste doelman.

Comment

Er was vandaag één inhaalwedstrijd in de tweede divisie. Dat was IJsselmeervogels - GVVV. De Rooien wonnen op het gemak met 3-0. Alle goals vielen na rust en werden gemaakt door Ahmed El Azzouti, Danny van den Meiracker en Maikel de Harder. Goed voor de spanning bovenin, terwijl GVVV volop in de degradatiestrijd wordt gezogen.

De nieuwe stand van zaken is als volgt:

STAND

1. HHC Hardenberg 22-45
                2. IJsselmeervogels 22-44
                3. Katwijk 22-43
                4. AFC 22-42
                5. Kozakken Boys 22-41
                6. Rijnsburgse Boys 22-39
                7. De Treffers 22-35
                8. Koninklijke HFC 22-34
                9. Spakenburg 22-33
                10. Noordwijk 22-31
                11. Jong Sparta Rotterdam 22-27 (-1)
                12. GVVV 22-27 (-8)
                13. Quick Boys 22-26
                14. Excelsior Maassluis 22-25
                15. Scheveningen 22-22
                16. TEC 22-14
                17. ASWH 22-13
                18. Jong FC Volendam 22-12

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 18
                2. Raily Ignacio (AFC) 17
                3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 15
                4. Yordi Teijsse (AFC) 14
                5. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
                =. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 13
                7. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
                =. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
                =. Berry Powel (GVVV) 11
                =. Nick van Staveren (Noordwijk) 11
                =. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
                12. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
                =. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10
                Last edited by Unregistere; 22-02-2020, 23:33.

Comment

Wederom positief selectienieuws bij ons. Enkele dagen nadat reservedoelman Stefan Kok al besloot om te blijven, is ook overeenstemming bereikt met eerste keeper Bryan Janssen. De 25-jarige Janssen sloot in de winterstop aan, veroverde direct een basisplaats en maakt sindsdien een prima indruk. Daarom ging de TC snel met hem om tafel zitten en aangezien Janssen het zelf ook naar zijn zin heeft, vonden ze elkaar al vlot. Daar ben ik zeer over te spreken, want dit is een erg goede doelman!!!

Comment

De Top 4 most vandaag tegen elkaar en met nog een kwartiertje op de klok lijkt het erop dat het nog dichter op elkaar komt te staan.
                    HHC staat 2-1 achter bij Katwijk en AFC 1-0 voor bij De Vogels.

Comment

Helaas wordt het voor ons na vanmiddag nog een stukje lastiger om rechtstreekse degradatie af te wenden. De regioderby tegen Excelsior Maassluis werd een doelpuntrijke, vrij gelijk opgaande wedstrijd. Uiteindelijk stond er echter wel 3-4 voor de bezoekers op het digitale scorebord. Dit was een duel waarvan we het gevoel hadden dat een resultaat mogelijk zou zijn, waarna we hopelijk een klein reeksje konden neerzetten tegen andere teams uit de onderste regionen. Jammer genoeg lukt dat dus niet. De achterstand op de concurrenten is nog niet veranderd, maar dat kan nog wel gebeuren. TEC speelt immers morgen nog en de wedstrijd van Scheveningen werd afgelast.

In een levendige eerste helft kwamen we twee keer op achterstand. Nadat onze aanvoerder Jesper van den Bosch de lat raakte, scoorde Excelsior Maassluis in de daaropvolgende aanval de openingstreffer via Sekou Sylla. Vrij vlot werd het gelijk door een afstandsschot van David Almeida van pakweg 35-40 meter, dat met de wind mee zo in de goal zeilde. Na een knappe aanval over veel schijven bracht Redouan Omar Ouali de gasten echter weer in de plus, maar kort voor rust herstelde Sam van de Kreeke met een goede vrije trap het evenwicht.

Na rust voelde het alsof we de controle hadden, maar min of meer uit het niets maakte Excelsior Maassluis de 2-3. Een schot van Daan Blij eindigde op de paal, stuiterde tegen de andere paal en vervolgens was er geen enkele verdediger meegelopen en dus kon Vincent van den Berg simpel scoren. Net toen wij een extra aanvaller inbrachten, counterden zij naar de 2-4. Wel erg matig verdedigd van onze kant, dus ja, dan wordt het lastig.... In de laatste minuut kopte Gilmaro van de Werp de 3-4 binnen uit een vrije trap van Ismail Yildirim, die na lange afwezigheid zijn rentree maakte. Het was echter te laat, de drie minuten extra tijd boden geen ontsnappingsroute meer. Helaas.

ASWH - Excelsior Maassluis 3-4 (2-2)
                      14. 0-1 Sekou Sylla 17. 1-1 David Almeida 20. 1-2 Redouan Omar Ouali 41. 2-2 Sam van de Kreeke 62. 2-3 Vincent van den Berg 71. 2-4 Jeremy Moreno 90. 3-4 Gilmaro van de Werp
                      Scheidsrechter: Jorn te Kloeze

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Menno Vooges, Gilmaro van de Werp, David Almeida; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha (70. Lester Pires), Fabian Korporaal, Nick Slotboom (65. Ismail Yildirim); Jordie van der Laan, Sam van de Kreeke

Excelsior Maassluis: Jean Paul van Leeuwen; Omar El Baad, Daan Smith, Sefa Kurt, Robin van der Ende; Daan Blij (90+1. Kevin Dercks), Kevin Ringeling, Nino van den Beemt, Sekou Sylla; Vincent van den Berg, Redouan Omar Ouali (59. Jeremy Moreno)

David Almeida, die tekende voor de prachtige gelijkmaker, draait weg van zijn tegenstander (foto: PRO SHOTS / Marcel van Dorst)

Comment

En bewegend beeld, de eerste vier goals zijn de moeite van het bekijken wel waard: https://eyecons.com/videos/zeven-goa...envatting-5208

De supporters van Quick Boys misdroegen zich gisteren overigens richting Royston Drenthe:

Royston Drenthe was tijdens het duel van Kozakken Boys tegen Quick Boys mikpunt van spreekkoren door de Katwijkse aanhang. De oud-prof reageerde eerst emotioneel, maar kwam later tot bedaren.

,,De supporters waren vanaf het begin al bezig met ‘Drenthe je moeder is een hoer’. Na het incidentje begonnen ze verder over mijn moeder. Dat is de reden dat ik zo emotioneel reageerde. Dat had niks te maken met de jongens op het veld. Het zijn dingen die ik sowieso niet accepteer, van wie dan ook, van welke supporters dan ook”, stelt hij in gesprek met FOX Sports.

,,De scheidsrechter kwam naar me toe en gaf aan dat hij mijn reactie begreep en dat hij wel gewoon zijn werk zou moeten doen. Hij gaf aan dat ik een voorbeeldfunctie heb en hij heeft me gevraagd of ik me wilde inhouden en dat hij zijn werk zou doen door het te laten omroepen. Dat is goed overgekomen waarschijnlijk, want de tweede helft heb ik er geen last van gehad. Dus achteraf denk ik dat de scheidsrechter goed heeft gehandeld.”

,,Ik denk dat je psychologisch emotioneel ben, dan denk ik dat je eraan onder door kunt gaan, maar ik denk niet dat ik in die categorie hoor. Ik ben niet iemand met een kort lontje maar ik weet wel waar ik me kan laten gelden. Maar je moet ook tot tien kunnen gelden”, besluit Drenthe.
                        https://www.voetbal247.nl/drenthe-in...eel-reageerde/

Dirk Kuyt is gevraagd om te bemiddelen.
                        Last edited by Unregistere; 4 weeks ago.

Comment

Je verwacht zoiets niet van volk uit Katwijk.

Comment

TEC pakte vanmiddag een puntje tegen Jong Sparta. Ongunstig, maar het had erger gekund.

Alles op een rijtje:

Speelronde 23

AFC - IJsselmeervogels 2-0 (1-0)
                            1-0 Robbert Schilder 2-0 Yordi Teijsse

ASWH - Excelsior Maassluis 3-4 (2-2)
                            0-1 Sekou Sylla 1-1 David Almeida 1-2 Redouan Omar Ouali 2-2 Sam van de Kreeke 2-3 Vincent van den Berg 2-4 Jeremy Moreno 3-4 Gilmaro van de Werp

Katwijk - HHC Hardenberg 2-1 (2-1)
                            0-1 Bart Sinteur (eigen doelpunt) 1-1 Marciano Mengerink 2-1 Robbert Susan

Kozakken Boys - Quick Boys 1-1 (1-0)
                            1-0 Tyrone Conraad 1-1 Olaf van der Sande

Noordwijk - GVVV 1-3 (0-0)
                            1-0 Nick van Staveren 1-1 Jeremy de Graaf 1-2 Jeremy de Graaf 1-3 Berry Powel

Spakenburg - Jong FC Volendam 1-1 (1-0)
                            1-0 Robin Eindhoven 1-1 Dyllandro Panka

TEC - Jong Sparta Rotterdam 1-1 (1-0)
                            1-0 Wimilio Vink 1-1 Mohammed Tahiri

De Treffers - Rijnsburgse Boys 0-2 (0-0)
                            0-1 Joël Tillema 0-2 Dani van der Moot

Koninklijke HFC - Scheveningen werd afgelast

STAND

1. Katwijk 23-46
                            2. HHC Hardenberg 23-45 (+27)
                            3. AFC 23-45 (+18)
                            4. IJsselmeervogels 23-44
                            5. Kozakken Boys 23-42 (+10)
                            6. Rijnsburgse Boys 23-42 (+9)
                            7. De Treffers 23-35
                            8. Koninklijke HFC 22-34
                            9. Spakenburg 23-34
                            10. Noordwijk 23-31
                            11. GVVV 23-30
                            12. Jong Sparta Rotterdam 23-28 (-1)
                            13. Excelsior Maassluis 23-28 (-12)
                            14. Quick Boys 23-27
                            15. Scheveningen 22-22
                            16. TEC 23-15
                            17. Jong FC Volendam 23-13 (-21)
                            18. ASWH 23-13 (-34)

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 18
                            2. Raily Ignacio (AFC) 17
                            3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 15
                            =. Yordi Teijsse (AFC) 15
                            5. Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys) 14
                            6. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 13
                            7. Berry Powel (GVVV) 12
                            =. Nick van Staveren (Noordwijk) 12
                            9. Tommy Bekooij (Quick Boys) 11
                            =. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
                            =. Lowie van Zundert (De Treffers) 11
                            12. Jurjan Mannes (HHC Hardenberg) 10
                            =. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 10
                            =. Joël Tillema (Rijnsburgse Boys) 10

Katwijk-aanvoerder Robbert Susan maakte de winnende goal in de topper tegen HHC Hardenberg, waardoor zijn ploeg nu bovenaan staat

Comment

Twee aangekondigde vertrekkers bij ons. Zullen er nog wel meer volgen. Nu gaat het in elk geval om derde keeper Tijs te Duits (21), die nog geen minuut heeft gespeeld, en centrale verdediger Menno Vooges (21). Die speelt sinds de winterstop wel alles, maar desondanks is er geen verdere samenwerking uitgerold tijdens de gesprekken.

Comment

Het lijkt een topdag voor Katwijk te gaan worden, zelf staan ze 0-1 voor bij de Vogels, HHC staat 1-2 achter tegen Noordwijk en AFC verliest bij Scheveningen.

Comment

Working...
                                X