Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speelronde 22

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Maasveld View Post

"De vereiste ruimte tussen wedstrijden bedraagt volgens UEFA- en KNVB-bepalingen minimaal twee volle etmalen."

Is die regel afgelopen jaar veranderd dan?
    Met 2 volle etmalen bedoelen ze 2 volledige dagen zonder wedstrijd. Dus er moeten 3 nachten zitten tussen 2 opeenvolgende wedstrijden.

Comment

Originally posted by Forza AZ View Post

Met 2 volle etmalen bedoelen ze 2 volledige dagen zonder wedstrijd. Dus er moeten 3 nachten zitten tussen 2 opeenvolgende wedstrijden.
      Jij denkt dus duidelijk in problemen.

Comment

Die 2 dagen regel is geen officiele regel. Er is geen regel die dit verplicht.

Comment

Engeland en Schotland laten al jaren inhaalwedstrijden spelen tegelijk met wedstrijden in de Champions League, en die zijn niet geschorst voor Europees voetbal.
          Vanavond was Manchester City-West Ham grotendeels gelijk met de CL-wedstrijden. Dat kan dus gewoon wel, al zal er misschien een boete van de UEFA tegenover staan (?). Dus mochten AZ-Feyenoord en/of Utrecht-Ajax ingehaald worden in een week met CL voetbal, dan hoeft dat dus niet per se al om 18.30u.

Comment

Ik vermoed dat de wedstrijd niet live op de tv was.

Dat is volgens mij de restrictie die de UEFA eraan meegeeft.

Comment

Originally posted by SanMark. View Post
              Ik vermoed dat de wedstrijd niet live op de tv was.

Dat is volgens mij de restrictie die de UEFA eraan meegeeft.
              De wedstrijd was gewoon live te zien in Engeland op Sky Sport.
              Last edited by Forza AZ; 20-02-2020, 09:25.

Comment

Een wedstrijd uit de Premier League die niet live op TV is? Bestaat dat dan nog?
                In Engeland juist heel veel ter bescherming van het overige voetbal op zaterdag om 15:00.

Daarom is ook deze 'winterstop' bedacht. Door de manier van inplannen kunnen alle duels rechtstreeks worden uitgezonden, in beide weekenden werd op zaterdag om 15:00 geen duel ingepland. Zo lukt het de PL om iets wat ze vermarkten als rust voor de spelers eigenlijk vooral te gebruiken om meer duels aan TV maatschappijen te verkopen.

Comment

Working...
                X