Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sparta Rotterdam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vermoed dat ze daar zeker nog wat gaan proberen. Dervisoglu lijkt in Engeland te blijven. Sparta had de stille hoop om hem nog een half seizoen te huren. Zaterdag zat El Kachati bij de selectie, terwijl die eigenlijk al mocht vertrekken bij de beloften. En de aanvallers van Jong Sparta zijn nog te jong / licht voor de eredivisie of absoluut niet goed genoeg.

Comment

Nee en Piroe laat ook weinig zien, ondanks dat hij weinig kansen heeft gehad tot nu toe.

Comment

Sparta is er niet in geslaagd om een nieuwe spits te halen. Slechte zaak, Piroe is niet goed genoeg. Gelukkig hebben ze al behoorlijk wat punten gehaald, want het worden nog een paar zware maanden voor Sparta denk ik.

Maar hopelijk zit ik er naast en wordt Piroe een sensatie!

Comment

Lastig inderdaad hoor. Voorin is de spoeling wel heel dun, hopelijk is de opgebouwde buffer genoeg om uit de problemen te blijven.

Comment

Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van Sparta Rotterdam droeg in een officiƫle wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga zelf voor Lerin Duarte. Ooit bezocht ik in de voorbereiding samen met een vriend, die een seizoenkaart bij Sparta had, een oefenduel tussen de Sparta amateurs en Sparta. Bij de profs liep een linksbenige middenvelder, een piepjonge speler. Ik vond hem de beste van het veld. Draaide makkelijk weg bij zijn tegenstanders, had de bal aan een touwtje, maakte fraaie passeeracties en gaf heerlijke steekpasses. En zijn spelvreugde was ongekend! Dat was Lerin Duarte. Al snel brak hij door en maakte een transfer naar Heracles. Daar vandaan was de logische vervolgstap een Nederlandse topclub. Het werd Ajax. Helaas lukte het daar niet en sindsdien is zijn loopbaan eigenlijk heel hard bergafwaarts gegaan. Zonde.

Met eervolle vermeldingen voor Marten de Roon, Erik Falkenburg, Nick Viergever, Ricky van den Bergh, Nourdin Boukhari, Ali Elkhattabi en Robbert Olijfveld

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...arta_Rotterdam

Comment

Poeh, dat is een lastige. Omdat ik een zwak voor Sparta heb kan ik met gemak 20 spelers noemen. Wellicht dat ik op een later moment wat uitgebreider terugkomen en andere spelers toelicht. De eerste speler die me nu te binnen schiet (en misschien is hij daarom onbewust mijn favoriet) is Nourdin Boukhari. Als klein jongetje in ik denk de E-tjes van RVVH zijn we met het hele team naar Het Kasteel gegaan; dat was voor mij de eerste keer. Het was volgens mij tegen Heerenveen en Nourdin Boukhari maakte daarin zijn Eredivisiedebuut. Ik weet nog wel dat wij als kleine jongetjes onder de indruk waren van zijn techniek. Ik ben hem daarop altijd nauwgezet blijven volgen. Des te leuker was het dat hij naar Ajax vertrok. Hij was duidelijk niet goed genoeg, maar toch heb ik altijd een zwak voor hem gehouden.

boukhari-cropresize-1-jpg.jpg
              Goeie foto ook met een andere favoriet, hoewel hij inmiddels favoriet is van heel Nederland.

Comment

Mooie speler natuurlijk, kreeg niet voor niets een eervolle vermelding bij mij. Tegenwoordig wat minder afgetraind dan op jouw foto trouwens.

Comment

Working...
                X