Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voetbal op de schop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pascallovic View Post
    Wat moeten we met een gezamenlijke beker? We krijgen de stadions bij de KNVB-beker amper halfvol.
    Daarom juist. Slechter qua toeschouwers kan het bijna niet.

Comment

Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........

Comment

Originally posted by Deathprod View Post
        Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........
        Dat laatste wil men sowieso ook niet (is niet haalbaar), maar men wil richting Rusland, Portugal enz.

Comment

Maar die landen zijn europees ook al afgehaakt. Dus dat zet ook geen zoden aan de dijk. Gat tussen de top 5 en de rest zijn enorm.

Duitsland 1,16 Miljard
          Frankrijk 1,15 Miljard
          Spanje 1,14 Milard
          Italie 973 miljoen
          Turkije 500 miljoen
          Portugal 130 miljoen
          Rusland 27 miljoen

Comment

Zo dan, Turkijke 500 miljoen. Die had ik even niet verwacht maar goed, dat verkaart wel dat er zo goed betaald wordt.

Comment

Ik vraag mij vooral af of je er als club nu echt zoveel op vooruit gaat. Stel iedere club krijgt er 5 miljoen bij per jaar aan televisiegelden. Daarmee schiet je nog steeds geen deuk in een pakje boter. Is dat het waard om je complete competitie overhoop te gooien en clubs als PEC, VVV, ADO en Heracles de nek om te draaien.
              "May every person that laughs at your sophomoric effort be a reminder of your eternal mediocrity. And pierce your heart like a knife."

Comment

En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.
                Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Comment

Originally posted by Pascallovic View Post
                  Ik vraag mij vooral af of je er als club nu echt zoveel op vooruit gaat. Stel iedere club krijgt er 5 miljoen bij per jaar aan televisiegelden. Daarmee schiet je nog steeds geen deuk in een pakje boter. Is dat het waard om je complete competitie overhoop te gooien en clubs als PEC, VVV, ADO en Heracles de nek om te draaien.
                  Dat laatste is natuurlijk prima.

Comment

Mooie plannen maar aan de belangrijke dingen is niet over nagedacht.

Comment

Originally posted by Mario View Post
                      En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.
                      En hoe doe je het met p/d?
                      Hou je de verdeling hetzelfde qua NL en Belgische ploegen, dan betekent dit dat bv de nummer 13 kan degraderen en de nummer 14 niet.
                      Of accepteer je dat de verdeling kan veranderen, maar dan moet je elk jaar versterkte p/d doen in de divisies eronder omdat er ineens meer/minder NL/Belgische ploegen degraderen.

Comment

Originally posted by ALenstra View Post
                        Mooie plannen maar aan de belangrijke dingen is niet over nagedacht.
                        Precies. En daar betaal je dan deloitte kapitalen voor.

Comment

Originally posted by Mario View Post
                          Dat is inderdaad de grote vraag hoe de UEFA daar tegenaan kijkt. In principe zijn de Europese tickets per nationale bond. Dus aangezien de KNVB en KBVB gewoon apart blijven bestaan zou ieder z'n eigen tickets voor de CL en EL moeten houden. Dat moet in ieder geval wel een absolute voorwaarde zijn bij de vorming van een BeNe-liga, want anders gaan de clubs er juist op achteruit doordat de kans op het spelen van Europees voetbal veel kleiner wordt.

Comment

Ik zie zoveel conclusies die worden getrokken, waar hebben jullie dat rapport van Deloitte kunnen inzien?

Comment

Originally posted by Deathprod View Post
                              De markt wordt wat groter met 29 miljoen mensen. Misschien dat je dan 300 miljoen kan vangen maar daar blijft het dan ook bij. Ajax doet het misschien nog een beetje goed in het buitenland maar de rest is niet echt interessant.

Comment

Nederland 90 miljoen en Belgie 80 miljoen. Maakt samen 170 miljoen. Is dat realistisch, laat staan 300 miljoen?

Comment

Working...
                                X