Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voetbal op de schop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voetbal op de schop

Welke veranderingen zien jullie graag bij het voetbal?

Onlangs is het Third-party ownership afgeschaft in het voetbal, dat lijkt me een mooie zaak, maar wellicht zien jullie graag ook nog meer veranderingen.

Paar voorbeelden:

* Salarycap invoeren
    * TV gelden eerlijker verdelen over de clubs
    * Home-grown plan
    * 6+5-regel
    * Afschaffen kinderhandel in het voetbal

Ik zelf zou graag een maximaal aantal contractspelers per club willen, omdat je tegenwoordig ziet dat clubs als bijvoorbeeld Chelsea steeds meer samenwerkingsverbanden aangaan. De club heeft al zo'n 60/70 contract spelers, en dat worden er jaarlijks steeds meer. Het zou zomaar kunnen dat binnen een jaar of 10 alle spelers bij de grootste clubs onder contract staan, en allemaal verhuurd worden binnen hun netwerken (satellietclubs).
    Last edited by Methone; 01-08-2015, 12:44.

Waarom veranderingen. Gaat toch goed zo.

Comment

Voor de topclubs is het nu helemaal prima, daar ben ik het wel met je eens. Het is een mooie afspiegeling van de wereld, de rijke worden rijker en de arme worden armer.

Comment

Alles draait om geld, dat is wat ik zou willen veranderen. Helaas niet te doen.

Comment

Comment

Videoscheids lijkt me mooi als dat er doorheen gaat komen.

Comment

Interessant artikel in de VI waarin men stelt dat ook Ajax en PSV hetzelfde kunnen bereiken als Dnjepr.

Comment

Het is wel goed dat de KNVB heeft aangegeven aan de slag te gaan met de verdedigers, dat is wel hard nodig.

Basel zou ook een mooi voorbeeld zijn voor de topclubs in Nederland. Zo slecht als het nu gaat hoeft helemaal niet. Het scheelt al enorm als je ook eens een paar ervaren spelers haalt, en niet alleen met jochies het veld betreed. Zo'n Guardado heeft bij PSV wel het verschil gemaakt.

Comment

Originally posted by ALenstra View Post
                  Interessant artikel in de VI waarin men stelt dat ook Ajax en PSV hetzelfde kunnen bereiken als Dnjepr.
                  Dan moet er toch eerst een cultuuromslag komen.

Comment

Comment

Ik heb hier wel vaker gezegd dat de videoscheidsrechter zoals die in hockey wordt gebruikt HET voorbeeld is voor voetbal. Met name het feit dat je de videoscheidstrecht slecht een keer (onterecht) mag raadplegen, leidt er toe dat teams zorgvuldig met die mogelijkheid om moeten gaan, en dus eigenlijk alleen moeten gebruiken als ze echt zeker zijn. Bovendien kan de scheidsrechter gewoon tegen de spelers zeggen "roep de videoscheidsrechter in, als je denk dat ik ernaast zit", als hij wordt belaagd door spelers van de "benadeelde partij".

Comment

Misschien was de FIFA altijd tegen videoscheids omdat ze op die manier wedstrijden veel minder konden beinvloeden. Brazilie heeft ook de nodige hulp gehad afgelopen WK. Wellicht met een vernieuwde FIFA komen dit soort plannen er op korte termijn wel doorheen. Voordeel is ook dat bij een videoscheids iedereen gewoon mee kan kijken. Supporters zullen daardoor bepaalde acties sneller accepteren.

Comment

Dit soort veranderingen worden tegengehouden door bejaarde Britten die voor 50% deel uitmaken van de spelregelcommissie (de zogenaamde prostaatclub). Blatter was juist voorstander van technische hulpmiddelen.

Comment

Ik ben voor het rugbysysteem. Dus niet de ploegen laten bepalen, maar de scheids. Als de scheids twijfelt, kan hij zelf de videoref inroepen. Net zovaak als nodig.

En is rugby daar nou onaantrekkelijk door geworden? Juist niet. Het is alleen maar leuker geworden.

Comment

Daarnaast kan de vierde man (met beeld) toch gewoon overrulen bij een foute beslissing? Anders heb je nog steeds kans dat foute beslissingen niet opgemerkt worden.
                              Last edited by de waan; 10-06-2015, 22:45.

Comment

Working...
                              X