Announcement

Collapse
No announcement yet.

De zaterdag en/of zondag discussie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by SanMark. View Post
    Nee dat biertje is dan volgens BH geen 1,80 meer maar bv 2,50 .
    Was vorig jaar nog 1,75. Dit jaar 2,00. Omdat ze met de prijzen mee moesten of zoiets. Qua structuur in kantine was er niks veranderd. Was overigens jaren zo.

Originally posted by noord-ooster View Post

Wat betreft half 3 .
    Er zit wat mij betreft wel een gradatie in .
    1. Helemaal geen weekendvoetbal. Dus gescheiden zaterdag- en zondagcompetities. Maar daarbinnen wel verbeteringen in de piramide.
    2. Zou er wel een soort mix moeten komen, dan het liefst alles op za. om 14.30 a 15.00 uur
    En over eerlijkheid of schikken kun je twisten. Het zaterdagvoetbal zit iha niet te springen om dat weekendvoetbal, het zondagvoetbal wel
    Waarom zouden zaterdagclubs een dief moeten zijn van de eigen portemonnee
    3. In ieder geval de za thuiswedstrijden om 14.30 a 15.00 uur De rest bv op verzoek om ong. 15.30 a 16.00 uur
    Daarna kun je allerlei andere varianten bedenken die ik ( net als 3 ) persoonlijk niet zie zitten.
    Maar dat is mijn persoonlijke mening. Hoe clubs in het zaterdagvoetbal er allemaal over denken weet ik ook niet.precies.
    Dus je bent niet per definitie tegen weekendvoetbal?
    Last edited by Fregge; 1 week ago.

Comment

Originally posted by Fregge View Post
      Dus je bent niet per definitie tegen weekendvoetbal?
      Ik ben tegen za-zo gemengde competities en die kennen natuurlijk verschillende varianten in de volgorde erg-erger-ergst .
      Zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen vind ik helemaal verwerpelijk.

Comment

Ik ben tegen za-zo gemengde competities en die kennen natuurlijk verschillende varianten in de volgorde erg-erger-ergst .
        Zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen vind ik helemaal verwerpelijk.
        De enige za-zo competitie is inderdaad een verschrikking op dit moment. Bovenin geen duidelijke uitsteker, onderin geen duidelijke zwakke broeder. Brrr. Moet je niet willen.

Comment

Die had er wat mij betreft niet moeten komen.
          En na het eerste jaar van zijn bestaan waren de deelnemende clubs er ronduit erg negatief over.
          Vooral wat betreft de idiote aanvangstijden en de beloftenteams.
          Sindsdien is er wel iets veranderd aan de aantallen beloftenteams en het aantal zondagteams.
          Maar de nadelen blijven. De Treffers bv blijft voetballen op idiote tijden Grootste nadeel is nu, dat die 2e divisie indirect zorgt voor allemaal zondagteams in de zaterdagcompetities er onder . Gevolg minder interessante tegenstanders en meer idiote aanvangstijden.
          Maar ja, ik begreep dat AFC, HFC en de Treffers er wel erg blij mee zijn.

Comment

Wat bedoel je met "hetzelfde verhaal " ? Dat ze bij MSC hetzelfde zeiden als wat unregistere meldde in 655 ?
            Zou gek zijn als ze iets anders vertelden over die mail, want die heb ik vrijwel letterlijk overgenomen in post #655.

Comment

Originally posted by Unregistere View Post

Zou gek zijn als ze iets anders vertelden over die mail, want die heb ik vrijwel letterlijk overgenomen in post #655.
              Ik vroeg het aan bqandy.
              Kon ook zijn dat hij ermee bedoelt, dat hij hetzelfde verhaal van MSC hoorde, dat hij eerder van Jonkers c.s. hoorde voordat die KNVB brief kwam.
              Overigens ik zou ook wel van bqandy willen horen of hij ook gehoord heeft van MSC of zij en Quick 20 hun overstappen willen heroverwegen na het bezoek van Reessink aan MSC bij die onderlinge wedstrijd. ( Daar had de Kok het over )

Comment

Ik vroeg het aan bqandy.
                Kon ook zijn dat hij ermee bedoelt, dat hij hetzelfde verhaal van MSC hoorde, dat hij eerder van Jonkers c.s. hoorde voordat die KNVB brief kwam.
                )
                Dat had gekund, maar lijkt mij niet heel logisch als ik ,,Ik zie het. Dank je. Heb net al even bij MSC geïnformeerd. Hetzelfde verhaal." zie staan. Maar wellicht zal bqandy met het verlossende woord komen.

Comment

"Kom, we gaan niet meer drinken want mensen die ons bier bezorgen krijgen betaald! Op naar de kroeg!" Rare gasten bij jullie
                  Je wilt ze de kost niet geven.

Het zal door velen als iets negatiefs worden gezien. Al na gelang van de aantallen zou je misschien ook een uitdaging kunnen zien. Al met al zou zou ik het niet als een onoverkomelijk probleem zien als mijn ploeg pak em beet 5x per jaar om 18:00 uur moet voetballen. Ik weet zeker dat velen, met name de oude garde, daar wel moeite mee heeft.

Dan is 't gewoon kiezen of delen wat mij betreft. Niet mee willen doen in de officiele bond en met de moderne regels, dan er maar helemaal uit. Inclusief je jeugdleden.
                  Dus eigenlijk ben je tegen weekendvoetbal. In de zwartekousengemeenten gaan ze echt niet op zondag voetballen en daar zitten traditioneel grote zaterdagverenigingen. Zaterdagverenigingen zitten sowieso erg geclusterd en zullen geen enkel probleem hebben hun eigen competities te organiseren. Zondagverenigingen die daar tegen aan schuren zijn dan de dupe. De KNVB wil iedereen binnenboord houden en zal daarom principiële zaterdagverenigingen niet verplichten op zondag te voetballen. Nu niet en ook in de nabije toekomst niet.

Originally posted by SanMark. View Post
                  Nee dat biertje is dan volgens BH geen 1,80 meer maar bv 2,50 .
                  Ja koekoek. Onze penningmeester wou er €2,- van maken en dat stuitte op verzet van de rest. Overigens betaal je hier in de kroeg €2,50 voor een flesje Grolsch. Dan vind ik €0,70 een mooie tussenmarge.
                  Last edited by Bonehead; 1 week ago.
                  Als niemand luistert naar niemand vallen er doden in plaats van woorden - Jana Beranov

Comment

Originally posted by Bonehead View Post
                    Dus eigenlijk ben je tegen weekendvoetbal. In de zwartekousengemeenten gaan ze echt niet op zondag voetballen en daar zitten traditioneel grote zaterdagverenigingen. Zaterdagverenigingen zitten sowieso erg geclusterd en zullen geen enkel probleem hebben hun eigen competities te organiseren. Zondagverenigingen die daar tegen aan schuren zijn dan de dupe. De KNVB wil iedereen binnenboord houden en zal daarom principiële zaterdagverenigingen niet verplichten op zondag te voetballen. Nu niet en ook in de nabije toekomst niet.
                    Dat gaat ook echt niet gebeuren natuurlijk en is ook helemaal niet nodig.

Wat ik wel vreemd vind is die kennelijke reflex dat za-zo wedstrijden dan maar standaard op zaterdag worden gespeeld, zoals ook die voorzitter van Zwervers nu weer oppert. Alsof De Zweef vanaf komend seizoen ineens geen uitwedstrijden meer op zondag zou kunnen spelen.

Comment

Originally posted by de waan View Post

Dat gaat ook echt niet gebeuren natuurlijk en is ook helemaal niet nodig.

Wat ik wel vreemd vind is die kennelijke reflex dat za-zo wedstrijden dan maar standaard op zaterdag worden gespeeld, zoals ook die voorzitter van Zwervers nu weer oppert. Alsof De Zweef vanaf komend seizoen ineens geen uitwedstrijden meer op zondag zou kunnen spelen.
                      Alleen de zgn.. convenant clubs blijven zowel uit als thuis op zaterdag spelen. De rest zal worden bepaald door de thuisclub. Of dat 14.30 uur of 15.00 uur of 18.00 uur wordt is nog een open keuze. Accommodatieruimte is vaak het op te lossen probleem. Deel jeugd daarom naar de zondag.
                      Maar er moet nog wel wat water door Rijn eer men er uit is, ving ik gisteren op werk bezoek in Zeist op.
                      Ook de uitkomst van de BENE competitie gaat een rol spelen. Omdat immers een 10 tal 1e divisie clubs dan zullen afdalen naar de 2e divisie.

Comment

Ik weet niet exact welke clubs wel of niet dat convenant hebben ondertekend, maar het gemak waarmee gezegd wordt, dat zij die daar niet onder vallen wel wedstrijden op zondag kunnen gaan spelen, lijkt me ietwat voorbarig.

Comment

Is het dan niet voorbarig om te stellen dat iedere zaterdagploeg niet op zondag wil voetballen?

Comment

Is het dan niet voorbarig om te stellen dat iedere zaterdagploeg niet op zondag wil voetballen?
                            Als je bedoelt, dat ik zoiets zou hebben beweerd ( wat niet het geval is ) dan heb je het mis.
                            Overigens , ik las , dat de KNVB in zijn brief aan de verenigingen de vraag heeft gesteld welke hun voorkeursspeeldag is .
                            Zou de KNVB dan daar niet een grotere waarde aan hechten dan aan dat convenant ?

Helemaal duidelijk is dat allemaal niet, de KNVB is ook niet erg open over wat en hoe.
                            Daarbij kiezen ze wel een erg lange termijn voordat ze terugkomen op de uitkomsten van de raadpleging.

Comment

Dit zeg je wel eens vaker.

Comment

Ik speelde vroeger heel veel Championship Manager. Dan had je wel eens wedstrijden waarbij je zelf 30 doelpogingen had en de tegenstander 1. En dat de uitslag dan 0-1 werd. Ik heb zo’n idee dat N-O met dat uitgangspunt naar de voetbalwereld kijkt.

Comment

Working...
                                X