Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Europese competities

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mario View Post
    De CL dus ...https://www.ad.nl/europees-voetbal/u...ague~ad20aeb8/

Wedstrijden op donderdagavond, tegelijk met de EL.
    Ik dacht eerst dat "Europa League 2" een belachelijke naam was, maar ze hebben het voor elkaar gekregen om een nog belachelijkere naam te verzinnen. Het is letterlijk om te huilen, zo belachelijk.

Comment

https://www.theguardian.com/football...s-league-place

Over een draai van 180 graden gesproken, nu lijken de 4 grote competities ineens weer een rechtstreekse plek kwijt te raken...
      Opvallend ook dat die historische betaling er nu weer uit lijkt te gaan. Op zich logisch, want het is idioot dat een club op basis van behaalde resultaten van 20-30 jaar terug nog geld krijgt.

Comment

Kan een mod overigens de naam van dit topic aanpassen, dat 3e clubtoernooi is er namelijk inmiddels al zeker.

Graag iets als: 'toekomst Europese competities' (ofzo)

Comment

Originally posted by JMD View Post
          Kan een mod overigens de naam van dit topic aanpassen, dat 3e clubtoernooi is er namelijk inmiddels al zeker.

Graag iets als: 'toekomst Europese competities' (ofzo)
          U vraagt, wij draaien.

Comment

Over een draai van 180 graden gesproken, nu lijken de 4 grote competities ineens weer een rechtstreekse plek kwijt te raken...
            Opvallend ook dat die historische betaling er nu weer uit lijkt te gaan. Op zich logisch, want het is idioot dat een club op basis van behaalde resultaten van 20-30 jaar terug nog geld krijgt.
            Na het bijwonen van Juve v SPAL kan ik me eigenlijk wel vinden in de plannen voor een superleague. Het niveauverschil in de verschillende competities is de afgelopen jaren zo gigantisch geworden dat wedstrijden tussen de topclubs en de rest het aankijken niet meer waard zijn.

Comment

Originally posted by Joost View Post
              Na het bijwonen van Juve v SPAL kan ik me eigenlijk wel vinden in de plannen voor een superleague. Het niveauverschil in de verschillende competities is de afgelopen jaren zo gigantisch geworden dat wedstrijden tussen de topclubs en de rest het aankijken niet meer waard zijn.
              Ik ben op zich tegen de super league, maar als het doorgaat dan wel dat de ploegen zich echt afscheiden en niet ook nog in de competities blijven.

@kralinger: dank

Comment

Ik ben voor een wereldwijde superliga met divisions op gelijk niveau. Zoals een Nba e.d.

En dan bv in twee jarige cyclussen werken.

En die clubs dan niet meer in de nationale competities.

Comment

Ik verwacht dat er een CL komt met grotere poules (van 6 of 8) en (sommige) wedstrijden in het weekend zoals al eerder is voorgesteld. Ook zal er dan ongetwijfeld een vorm van promotie/degradatie komen ipv kwalificatiewedstrijden, zodat grotere clubs er gewoon in blijven als ze in de nationale competitie niet hoog genoeg eindigen. Het zal me ook niet verbazen als ze uit commercieel oogpunt clubs uit (bijv.) de VS, China en Japan toevoegen.

Het is dan slechts een kwestie van tijd voor er een superliga komt.

Comment

De top-4 die plaatsen moeten inleveren? Ik geloof het pas als het daadwerkelijk gebeurd. Sinds de uitbreiding van de CL naar 32 is het voor de top-4 steeds beter geworden.

1999-2009: top-3: 2x CLGS, 2x CLQ3, 3x UCR1. Nr. 4: 2x CLGS, 1x CLQ3, 3x UCR1
                    De top-3 krijgt het belachelijke aantal van vier deelnemers in de CL. De nummers 3 en 4 van de landen moeten echter wel een ronde overleven om de groepsfase te bereiken. De nummer 4 (en nummers 5 en 6) hebben drie plaatsen in de CL, waarvan er een een voorronde moet overleven om de groepsfase te bereiken. De drie deelnemers in de UEFA Cup starten allemaal in de eerste ronde. Vanaf 2004 is er een groepsfase in de UC in ronde 2. In 2005 wordt Liverpool FC Europees kampioen, maar wordt in Engeland slechts 5e, terwijl er maximaal 4 teams per land mee mogen doen. The FA besluit Liverpool niet in te schrijven voor de CL. De UEFA besluit dat Liverpool toch mee mag doen, maar dan vanaf de eerste voorronde. Dit opent de discussie over het toelaten van vijf teams per land.

2009-2012: top-3: 3x CLGS, 1x CLPO, 2x ELPO, 1x ELQ3. Nr. 4: 2x CLGS, 1x CLPO, 2x ELPO, 1x ELQ3
                    De naam van de competitie om de UEFA Cup wordt verandert in "UEFA Europa League" en de groepsfase wordt uitgebreid naar 48. Behalve de UEFA Cup winnaar is niemand direct geplaatst voor de EL groepsfase, wel vallen vanuit de CL kwalificatie 10 teams in de groepsfase. De top-3 krijgt een derde directe groepsfase plaats in de CL en zijn verzekerd van minimaal 4 groepsfase plaatsen, 3 CL en 1 ook CL of EL. De nummer 4 (en 5) is op dezelfde manier ook verzekerd van een extra plaats in een van de groepsfases. Van de top-6 moet een team in de EL een ronde eerder beginnen dan voorheen. De ELPO wordt daarbij als equivalent te zien aan UCR1, hoewel de UCR1 in september was, terwijl de ELPO in augustus wordt gespeeld. En de UEFA staat vanaf nu een vijfde team toe in de CL als de CL of EL winnaar zich niet rechtstreeks plaatst voor de CL via de nationale competitie.

2012-2015: top-3: 3x CLGS, 1x CLPO, 1x ELGS, 1x ELPO, 1x ELQ3. Nr. 4: 2x CLGS, 1x CLPO, 1x ELGS, 1x ELPO, 1x ELQ3
                    Directe groepsfaseplaatsen voor de Europa League! Van de top-6 landen hoeft de bekerwinnaar geen voorrondes meer te spelen! Voor de rest is er geen verandering voor de top-4.

2015-2018: top-3: 3x CLGS, 1x CLPO, 2x ELGS, 1x ELPO. Nr. 4: 2x CLGS, 1x CLPO, 2x ELGS, 1x ELPO
                    Nog meer directe plaatsen voor de Europa League! De bekerwinnaars van de landen 7-12 mogen ook direct in de groepsfase beginnen. Uiteraard moet de top-4 ook wat gegund worden: de teams die acht teams die EL voorronde spelen mogen een ronde later beginnen: dat betekent een extra groepsfase plaats voor de top-4.

2018-2021: top-4: 4x CLGS, 2x ELGS, 1x ELQ32021-2024: top-4: 4x CLGS, 2x ELGS, 1x ECLPO

Comment

Working...
                    X