Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Europese competities

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mooi zo dat het voorlopig is afgeketst. Ik zit ook echt niet te wachten op een Super League o.i.d.

Comment

Originally posted by JMD View Post
      https://www.bbc.com/sport/football/49641315

Het plan voor 2024 en verder lijkt voorlopig gesneuveld. Men zou wel iets willen doen aan wat Ajax had, 1/2 finale spelen en dan niet geplaatst zijn. Dus extra plaatsen inruimen, die dan ten koste zouden gaan van de nummers 4 van de grote landen. Maar goed, dat is schijnpolitiek natuurlijk, want hoe vaak haalt een ploeg de 1/2 finale van een ander land dan de toplanden?
      Zal dus niet veel veranderen.

Met die nieuwe plannen had je op termijn nog meer clubs uit de grote 4 landen bij de laatste 32 gehad. 4 is meer dan genoeg.

Comment

Originally posted by Forza AZ View Post
        Zal dus niet veel veranderen.

Met die nieuwe plannen had je op termijn nog meer clubs uit de grote 4 landen bij de laatste 32 gehad. 4 is meer dan genoeg.
        Nee, denk dat het idd ongeveer wel hetzelfde zal blijven idd. De grote landen gaan echt hun 4e positie niet opgeven... Alhoewel het door die wijziging dat de nr 4 ook rechtstreeks CL speelt wel eenvoudiger is als niet-kampioen de CL te halen. Vroeger kwam je dan Chelsea of Leverkusen of Inter ofzo tegen, die spelen nu geen voorrondes meer.

Ben ook benieuwd hoe dat kleine EL-toernooi gaat uitpakken (en wanneer ze dat gaan spelen, ook op donderdag?)

Comment

Ben ook benieuwd hoe dat kleine EL-toernooi gaat uitpakken (en wanneer ze dat gaan spelen, ook op donderdag?)
          Ja, zowel EL als "EL2" zullen op donderdag gespeeld gaan worden.

Comment

Ja, zowel EL als "EL2" zullen op donderdag gespeeld gaan worden.
            Poe, dan gaat dat EL2 natuurlijk wel een beetje ondersneeuwen denk ik. En dat worden dan 32 duels op 1 avond. Misschien dat ze de EL en EL2 op verschillende tijden gaan spelen?

Overigens is er ook geen andere optie dan donderdag denk ik, want de CL houden ze natuurlijk (en terecht) op 2 dagen.

Comment

Poe, dan gaat dat EL2 natuurlijk wel een beetje ondersneeuwen denk ik. En dat worden dan 32 duels op 1 avond. Misschien dat ze de EL en EL2 op verschillende tijden gaan spelen?
              Ik heb volgens mij ergens een keer gelezen dat ze de EL2 dan om 16.50u willen laten spelen. Maar ik neem aan dat clubs daar niet mee akkoord gaan, want dan komt er natuurlijk bijna niemand naar de stadions.

Comment

Die EL2 schijnt Conference League te gaan heten...

Comment

Qua afkorting niet echt handig … CL …
                  Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Comment

Heb je een link waar die naam genoemd wordt?

Comment

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuw...ropa-league-2/

Comment

Ik kwam het op twitter tegen... Omdat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen gebruikte ik het woord 'schijnt'...

Ik ben overigens voor terugkeer van de begrippen EC1, EC2 en EC3....

Comment

Ik kwam het op twitter tegen... Omdat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen gebruikte ik het woord 'schijnt'...

Ik ben overigens voor terugkeer van de begrippen EC1, EC2 en EC3....

Comment

Klopt. Europacup der Landskampioenen, Europacup der Bekerwinnaars (in het Engels mooier: Cup Winners Cup) en de Runnersupcup/Jaarbeursstedenbeker/UEFA Cup...

Maar EC1, EC2 en EC3 was overzichtelijker...

Comment

Originally posted by Mario View Post
                              Qua afkorting niet echt handig … CL …
                              Dan moeten we die maar ECL noemen (Europa Conference League).

Comment

Klopt. Europacup der Landskampioenen, Europacup der Bekerwinnaars (in het Engels mooier: Cup Winners Cup) en de Runnersupcup/Jaarbeursstedenbeker/UEFA Cup...

Maar EC1, EC2 en EC3 was overzichtelijker...
                                EC1 der Landskampioenen of Champions League dekt de lading al jaren niet meer …
                                Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Comment

Working...
                                X